Journalist Denies Arrest, TV Wrongly Identifies Suspect in Luoyang Sex Slave Case

A lurid story of kidnapping, rape, murder and forced prostitution in Henan’s would-be “Civilised City” of Luoyang continues to unfold. From Shanghai Daily: A man who allegedly kept six women as sex slaves in a dungeon for two years and killed two of them in a central China city has been sacked from his post and stripped of his Party membership. Li Hao was fired from the inspection team under the Bureau of Quality and Technical Supervision of Luoyang, Henan Province, after he was detained for forcing the women into prostitution and to feature in porno videos uploaded on the Internet to make money, Guangzhou Daily reported today. Yu Hongwen, Li’s supervisor and head of the inspection team, was also suspended. The reporter who unveiled the case has taken issue with the New York Times’ account of local authorities’ subsequent actions. From the Index on Censorship: The journalist in question, Ji Xuguang, posted a message on Weibo saying that, contrary to online rumours, he had not been “arrested” (although his previous Weibo postings stated he had indeed been accused of revealing state secrets). Yet the term “arrested” was never used in the New York Times’ article: Jacobs stuck with “detained”. In an email conversation, the article’s author, Andrew Jacobs, told me that the issue boils down to a “parsing of language.” … Jacobs added he believed Ji had been “detained” in the sense that “he was not allowed to waltz away from his questioners, which is why he asked his Weibo followers for help.” […] “[Ji] said he was sorry if his “Weibo clarification” had caused us any trouble, but he had to tweet his clarification because the Henan authorities were using this “dispute” against him. He said he was hauled out of bed by his boss early one morning ...
« Back to Article

One Response to Journalist Denies Arrest, TV Wrongly Identifies Suspect in Luoyang Sex Slave Case

  1. Something Amiss says:

    At what point does the NYT wake up to the fact that it has a serious quality problem in its Beijing bureau? Jacobs, Wines, Lafraniere – this is the little league of agenda-based reporting.