Ministry of Truth: Quiet on Freedom of Speech Case

The following censorship instructions, issued to the media by central government authorities, have been leaked and distributed online. Central Propaganda Department: Without exception, strictly employ Xinhua wire copy in reporting the overruling of the Ren Jianyu case and related issues. Do not put the story on the front page or lure readers to it. Do not alter headlines. Do not produce any other reports or commentary. (December 28, 2012) 中宣部:对任建宇案被驳回及相关问题的报道一律严格采用新华社通稿,不上头版导读,不改标题,不作其他任何报道评论。 Chinese journalists and bloggers often refer to those instructions as “Directives from the Ministry of Truth.” CDT has collected the selections we translate here from a variety of sources and has checked them against official Chinese media reports to confirm their implementation. Central Propaganda Department: Do not sensationalize the issue of traffic caused by the snowstorm in Beijing. Do not put this news on the front page. (December 29, 2012) 中宣部:对北京雪灾堵路问题,不炒作,不上头版。 Central Propaganda Department: Except for centralized arrangements, no media or websites are to independently produce any reports or commentary on the Internet legislation. (December 29, 2012) 中宣部:对网络立法,除统一安排外,各媒体及网站不自行做任何报道评论。 Central Propaganda Department: Do not produce reports or commentary on the Uyghurs who petitioned the authorities in Chang’an Township, Dongguan City, Guangdong Province. (December 29, 2012) 中宣部:对一些新疆维族人员到广东东莞长安镇上访及相关问题,不作报道评论。 Central Propaganda Department: In covering the National People’s Congress, strictly follow Xinhua wire copy. Do not alter headlines. Except for centralized arrangements, do not independently produce any reports or commentary. All major Party papers must prominently reprint People’s Daily commentary and Xinhua response articles. (December 29, 2012) 中宣部:关于全国人大常委会议的报道,严格按新华社通稿刊播,不改动标题,除统一安排外,不自行作其他报道评论。各主要党报要在重要版面转发人民日报评论和新华社播发的反应稿。 Since directives are sometimes communicated orally to journalists and editors, who then leak them online, the wording published here may not be exact. The original publication date is noted after the directives; the date given may indicate when the directive was leaked, rather than when it was issued. CDT does its utmost to verify dates and wording, ...
« Back to Article

Comments are closed.