Editor fired over reports criticising authorities – Irene Wang

From the South China Morning Post, via Asia Media:

A chief editor of the outspoken Beijing-based newspaper the Public Interest Times was sacked yesterday after executives came under pressure from the authorities amid the ongoing tightening of official control over the media.

Sources inside the newspaper said it was announced that , 34, who had worked as chief editor of its Tuesday edition for five months, had been sacked. On Tuesday, the newspaper carried a story criticising incorrect English translations on the central government’s newly launched official website.

Sources said the General Affairs Office of the State Council informed the Ministry of Civil Affairs, which is in charge of the newspaper, that the story should not have been carried because it “negatively affected the image of the Chinese government”.

SUPPORT CDT

Tweets

Google Ads 1

CDT EBOOKS

Giving Assistant

Amazon Smile

Google Ads 2

Anti-censorship Tools

Life Without Walls

Click on the image to download Firefly for circumvention

Open popup
X

Welcome back!

CDT is a non-profit media site, and we need your support. Your contribution will help us provide more translations, breaking news, and other content you love.