The Liu Zhihua Case: reading power and profit through the Chinese newspaper page – David Bandurski and Brian Chan

liu zhihua.jpg From China Media Project:

Once we move administratively above the Beijing municipal party committee to national party papers with a commercial interest in the Liu Zhihua story, the differences become more pronounced. The image below is the cover of Jinghua Times, a commercial spin-off of the official mouthpiece, People’s Daily, that started off our analysis. Jinghua Times has a definite commercial interest in the story about – it can “attract eyeballs”, as they say in today’s Chinese media industry. At the same time, it doesn’t need to step gingerly around top Beijing city leaders. However, the ban on reportage is national (the central government is worried about fallout for the Olympic Games), so there is no additional news material. The answer is a massive headline under the banner that directly pronounces Liu Zhihua’s removal from office. Readers are then referred to the story on the inside pages, where they will find, you guessed it, the Xinhua news release. [Full Text]

More news about Liu Zhihua case via CDT.

SUPPORT CDT

CDT on Twitter

Google Ads 1

CDT EBOOKS

Giving Assistant

Amazon Smile

Google Ads 2

Anti-censorship Tools

Life Without Walls

Click on the image to download Firefly for circumvention

Open popup
X

Welcome back!

CDT is a non-profit media site, and we need your support. Your contribution will help us provide more translations, breaking news, and other content you love.