China Halts Journal Over Report on State-Owned Power Company

The magazine Business Watch has been suspended for one month after reporting on a power company. From Bloomberg:

Business Watch broke “propaganda discipline” in a report on China State Grid Corp. in its March 5 edition, damaging the company’s interests by writing inaccurate information, the magazine said in a statement on its Web site dated May 5, citing a ruling by authorities.

The article also offended company leaders by stating that the power company used its monopoly to expand aggressively, which led some lawmakers to criticize State Grid, the Beijing- based magazine Caijing said in an article on its Web site today.

Business Watch, founded 10 years ago and based in Xiamen, was also shut for two months in 2004 after writing an article on former central bank governor Dai Xianglong, according to Caijing.

The one-month ban started April 30, preventing publication of the journal’s May 20 issue, Business Watch said.

Tweets

SUPPORT CDT

Google Ads 1

CDT EBOOKS

Giving Assistant

Amazon Smile

Google Ads 2

Life Without Walls

Life Without Walls

Click on the image to download Firefly for circumvention

Open popup
X

Welcome back!

CDT is a non-profit media site, and we need your support. Your contribution will help us provide more translations, breaking news, and other content you love.