China Youth Daily Chief Sacked -Reports

Li Erliang, Editor-in-Chief of China Youth Daily, a newspaper owned by China Youth League, was sacked, Hong Kong newspaper Wen Hui Po reported. Li was replaced by Chen Xiaochuan, editor of , a weekly additional edition of the newspaper.

Li’s removal wasn’t elaborated by , and the reason behind this is also unknown.

Chen Xiaochuan was appointed as the editor of Freezing Point after its former editor Li Datong was fired. Li’s dismissal was widely publicized.

The newspaper’s Party chief, Wang Hongqiu, was also removed, Wen Hui Po said.

-Click HERE to read the report (Chinese)

-Click HERE to read the report from China Times. The Taiwan Newspaper indicated that Li’s removal is due to the Freezing Point event early this year.

More from CDT on Freezing Point

Tweets

SUPPORT CDT

Google Ads 1

CDT EBOOKS

Giving Assistant

Amazon Smile

Google Ads 2

Anti-censorship Tools

Life Without Walls

Click on the image to download Firefly for circumvention

Open popup
X

Welcome back!

CDT is a non-profit media site, and we need your support. Your contribution will help us provide more translations, breaking news, and other content you love.