Partial List of Deleted WeChat Accounts

Following is a list of some of the accounts that were deleted on March 13, 2014, as central authorities’ ongoing crackdown on social media appears to have made its way to popular messaging service WeChat (via CDT Chinese). To give an idea of the types of individual and media accounts that are being targeted, we have translated the account names and provided links to some of the “self-media” outlets’ websites.

  • Observer (观察)

  • Poison Tongue’s Poison (毒舌的毒)

  • Political and Economic Observer (政经观察)

  • Blog Daily Online (博客日报网)

  • History and Culture Talk (历史文化杂谈)

  • Legal Readings (法律读品)

  • Truth Channel (真话频道)

  • Quanmeng [Reading Group] (泉蒙)

  • Recommended Reading (荐读)

  • Luo Changping (罗昌平)

  • Xueye Bimen [Banned Books] (雪夜闭门)

  • Teachingroom

  • China Onlooker (旁观中国)

  • Economic Bulletin (经济通)

  • Rule of Law New Observer (法治新观察)

  • Corporate Comment (公司评论)

  • Xu Danei’s Newsletter (徐达内小报)

  • Elephant Magazine (大象公会)

  • Consensus (共识网)

  • bigriver0052000

  • Foreign Powers (镜外势力)

  • Chinese History Daily (中国旧闻日报)

  • Phoenix We Media (凤凰微媒体)

  • Wuqin Takes the Wide View (吴庆看宏观)

  • World Chinese Weekly (世界华人周刊)

  • Hu Saimeng (胡赛萌)

  • Ran Family Biography (冉氏艺文志)

  • Xu Xin (徐昕)

  • China50Plus (人过五十网)

  • Youth Notes (青年手记)

  • Wheatfield Bookstore (麦田书坊)

  • Standpoint (观点)

  • Economics Observer (经济学观察)

  • Cloud Thinking (思想云): Online magazine, last weibo from September; iPhone app defunct.

  • Know-Write (知著)

  • Reporter Station (记者站)

  • Beijing New Media Stories (北京新媒体故事)

  • Backyard Reporter (后院记者)

  • Utopia (乌有之乡): “Leftist” (Maoist, pro-Bo Xilai) blog shut down during height of the Bo Xilai scandal.
March 13, 2014 4:24 PM
Posted By: