Central Propaganda Department Censorship Order on the Case of Hu Haifeng, Son of Hu Jintao

20090316152549544On the story of Hu Jintao’s Son Linked to African Corruption Probe, here is the latest instructions from the Central Propaganda Department to all search engines:

胡海峰 纳米比亚、纳米比亚 行贿调查、杨帆 行贿调查、清华同方 行贿调查、南部非洲 行贿调查-以上关键词请各搜索引擎屏蔽为全站无结果

Hu Haifeng Namibia, Namibia bribery investigation, Yang Fan bribery investigation, Nuctech bribery investigation, southern Africa bribery investigation.

Please show no search results for all the above keywords.

Also, two of China’s major news portals, Sina and Netease, closed down their technology news channel this morning. The reason? They published a news article on the topic of the Nuctech investigation in Namibia. The following image is of this article on Sina.com.cn before it was taken down.

Picture 1

Picture 2

Update: AFP reports: China blackout on graft case linked to premier’s son:

China’s Internet censors blocked news Thursday about a graft probe in Namibia involving a firm linked to the son of President Hu Jintao, as the state-run media ignored the sensitive issue.

Two Namibians and a Chinese national were arrested last week in Namibia as part of a probe into bribery allegations involving Nuctech, a company headed until last year by Hu’s 38-year-old son, Hu Haifeng.

Searches for information on the case and Hu Haifeng’s connection to it on Chinese Web portals turned up error messages such as: “The search results may contain content not in line with relevant laws, regulations and policies.”

Such results on China’s heavily-censored Internet are typically returned when a Web user seeks banned information.

China has a history of blocking access to sensitive data on the Internet, especially concerning politics and the lives of top leaders.